Hotel Grand Amour Parijs
Vergeef ons een kleine whoop whoop en heho let's go, want de eigenaren van het ultieme lievelingshotel Hotel Amour in Parijs - lievelings op het gebied van slapen maar vooral ook voor de Parijse lunch in de overwoekerde en al dan niet (dat ligt aan het weer) overdekte binnentuin - opende hotel nummer deux: Hotel Grand Amour.
Eigenaar en kunstenaar André Saraiva vond dat het er wel weer eens tijd voor was (mee eens) en bracht nieuwe creatieve liefde naar Parijs. Hotel Grand Amour opende aan de rue de la Fidélité. Nu ook nog een beetje sjoemel daar maar Saraiva heeft oog voor de beste buurten en Fidélité is er zo één. En als je even iets verder kijkt dan je neus langs is, dan ontdek je dat het vanaf daar maar 10 minuten slenteren is naar het geliefde Canal St Martin. Winning. O, en Restaurant La Fidélité is evengoed een aanrader hier. Maar we dwalen af.
Het idee van Hotel Grand Amour is hetzelfde als dat van Hotel Amour (goh), alleen dan 2 x zo groot (top). Hetzelfde? JA! Zelfs met binnentuin, een wintertuin als het weer minder is en heerlijk in de zon als-ie schijnt. Geblokte vloer, eenvoudige terrasstoelen, roze roze roze, van de kussens via de gestreepte overkapping en de menukaart en planten, uiteraard heel veel planten. Fotogeniek en van dat Franse van nu zeg maar. Het hotel is prima om te slapen maar eerlijk is eerlijk: de bistro en de binnenplaats zijn het allerbeste van de plek dus ene lunch of borrel will do wat betreft je dosis Amour. Maar up to you. Die lunch is overigens net als bij de eerste Amour precies goed eenvoudig: een club, een burger, een visje en iets maar niet veel meer in die categorie. Prima.
En er is een cocktailbar, natuurlijk, plus een wat meer uitgebreid restaurant (horen we niet hel veel over en hebben zelf ook alleen de bistro geprobeerd), vloerbedekking met fantastisch rood-blauw-bloem-design, een sauna en spa in de kelder met lekkers van Hermès (hoera, maar alleen voor hotelgasten), lekkers dat je ook in de rest van het hotel vind. Er zijn 44 kamers die werden ingericht in de creatieve (hallo graffiti) stijl die je van Amour gewend bent, maar dan de 2016 variant, het jaar van de opening – alle fouten werden verholpen en verbetert. Van de inrichting-partij waren (wederom) de creatieve vrienden van André Saraiva, modefotograaf Olivier Zahm bijvoorbeeld, en interieurontwerper Alexandre de Betak, geen onbekende in de scene. En dat zie je.